Hotaru no haka (火垂るの墓)-Mormantul licuricilor

Am facut greseala sa ma uit seara trecuta la filmul asta. Zicand ca-i animatie, desi stiam ca va fi vorba despre razboi, m-am gandit ca nu ma va afecta extrem de mult. Nu am reusit sa adorm decat la 3 jumate noaptea, zvarcolind din stanga in dreapta, incercand sa uit imaginile pe care le-am vazut.

Filmul a fost produs in 1988 de catre Studio Ghibli si regizat de Isao Takahata
(coleg de breasla cu Hayao Miyazaki si cofondator al studioului de productie)

Filmul este o adaptare a cartii semi-biografice omonime a autorului Akiyuki Nosaka si prezinta povestea a doi frati, Seita si Setsuko, care se zbateau pentru supravietuire in timpul celui de-al doilea razboi mondial.

Titlul poate fi interpretat in multe feluri, in special datorita modului in care autorul a ales kanji-urile pentru 'hotaru'. Nedorind sa stric placerea de a descoperi pe cont propriu care sunt interpretarile, voi mentiona doar una pe care Setsuko insasi o spune in film- pilotii kamikaze din razboi.


Ca in orice film exista o scena care iti ramane in minte si cu care urmeaza sa asociezi acel film pentru tot restul vietii. Din punctul meu de vedere acea scena este prinderea licuricilor in borcan si eliberarea lor in pestera. Coloana sonora compusa de Yoshio Mamiya completeaza perfect atmosfera efemera a scenei si a filmului in general.



Filmul este destul de greu de gasit dar la linkul acesta il gasiti si pe el si pe soundtrack.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu