Albastru nemarginit, aproape transparent-限りなく透明に近いブル

Albastru nemarginit, aproape transparent este cartea de debut a autorului japonez Ryū Murakami, publicata in anul 1976. Murakami a regizat si un film bazat pe acest roman.

Motivul pentru care am dorit sa fac o postare despre Ryū este ca sa va previn. In tineretile mele inocente stiam de un "Kafka al Japoniei" pe nume Murakami. Mergand la biblioteca am intrebat daca au cumva vreo carte a lui. Bibliotecara, politicoasa, mi-a raspuns ca da, si s-a ridicat sa-mi aduca un exemplar din cartea mai sus mentionata.

Fericita, m-am dus acasa si am inceput sa o citesc si m-am socat de ce am citit.



Cartea este narata la persoana I de personajul Ryū (care nu stiu exact daca inseamna ca aveam de-a face cu o autobiografie sau doar o "joaca") si descrie activitatile unui mic grup de prieteni, in anii 70. Cartea joaca rol de fresca a vietii acestor tineri in timp ce incearca sa scape de monotonia vietii de zi cu zi, prin violenta, consum de droguri, suicid si orgii. Suficient sa spun ca descrierile sunt ample.

Aici puteti gasi de citit cartea, sau puteti sa o cumparati de la editura Polirom.

Dupa ce am terminat cartea, am intrat pe internet sa caut sa aflu mai multe. Am aflat ca trebuia sa-l cer pe Haruki Murakami.

11 comentarii:

Anonim spunea...

da, pe haruki trebuia sa-l ceri. ce sa fac daca nu citesti blogul nopti si zile! da e bun si ryu, foarte bun. nu neaparat volumul asta.

Gabriel spunea...

chiar ca pierzi mult pentru ca nu citesti blogul nopti si zile.
si se vede ca nu prea esti o cunoscatoare a literaturii japoneze. pacat.

ryu murakami este un scriitor bun, dar dupa parerea mea Albastru nemarginit, aproape transparent este cel mai slab roman al sau. mai bine cumpara "In supa miso".

Unknown spunea...

Am citit si "In supa miso" si "Extasy" si "Copii de aruncat", dar cu acelasi rezultat.

Plus ca din momentul in care am inceput sa ma interesez de cultura japoneza am aflat multe despre autorii ei si am citit multe carti. Ryu pur si simplu nu e genul meu de autor, ce sa-i fac.

Gabriel spunea...

Mie mi-au placut cele 3 enumerate de tine.
Dar de la Haruki ce ai citit?
Kawabata ai incercat? Ala e deja alt nivel.

Unknown spunea...

Cronica pasarii-arc, Elefantul a disparut, Iubita mea, Sputnik, La sud de granita, la vest de soare, Padurea norvegiana, Underground si Salcia oarba, fata adormita am inceput-o de curand

De Kawabata am citit Frumusete si intristare, Maestrul de go, 1000 de cocori, Tara zapezilor, Frumoasele adormite si mi-am cumparat Dansatoarea din Izu si Vuietul muntelui.

Kobo Abe am incercat Harta arsa si Femeia nisipurilor dar mi s-au parut prea grele (acum 3 ani cand am incercat initial)

Si de la Yukio Mishima am citit Confesiunile unei masti, Soare si Otel, Calea Samuraiului si mi-au ramas restanta Dupa banchet si Templul de aur.

Gabriel spunea...

O, pai ai citit ceva. Foarte bine.

ionescu spunea...

anca, daca iti plac the smiths, milfsipetricov, tarantino si shawerma am putea asista la inceputul unei frumoase prietenii, chiar aici, pe japonie de gaijin. sau poate ca voi deja... dar sa nu insist!
apropo, ce zici de cocalarii care ies pe strada in papuci?

eu nu inteleg cand ai apucat sa citesti aproximativ 10 carti de cei 2 murakami. dupa ce ai facut aceasta postare?

Unknown spunea...

"apropo, ce zici de cocalarii care ies pe strada in papuci?"
Indraznesc sa intreb ce intelegi tu prin papuci? toti iesim pe strada cu papuci, cel putin in intelesul meu al cuvantului.

Cele 10 carti le-am citit in ultimii 6 ani, aproximativ, considerand ca postarea se refera la o greseala pe care am facut-o in liceu, nu cu o saptamana in urma...

Dupa ce am facut aceasta postare?
Adica din ce motiv? Sau in urma carei gandiri? Sau ce am vrut sa transmit prin ea?

ionescu spunea...

aha, deci intamplarea din postare e veche. am inteles!
intr-adevar, unii oameni denumesc orice fel de incaltari 'papuci'. noi ne referim la şlapi.
'dupa ce ai facut aceasta postare' se refera la factorul timp. adica intrebam daca ai citit cartile ulterior postarii. m-ai lamurit, nu ulterior postarii le-ai citit, ci ulterior intamplarilor povestite in ea. ai zis tu acolo 'in tineretile mele inocente', dar nu am luat prea mult in seama acest aspect. aici era cheia.
iata ce greu se pot intelege uneori sudul cu nordul, caci e evident ca esti din nord. doar in nord 'dupa ce' poate insemna 'de ce'. iar cizmele si papucii pot insemna acelasi lucru.

Unknown spunea...

Incerc pe cat posibil sa nu ma uit la cocalari. De reusit nu reusesc eu sa-i schimb si de suparari am parte destule asa ca de ce sa ma mai leg la cap cu ce se imbraca. Este inestetic si intr-un spirit lenes ceea ce fac, dar cum am zis nu ma mai agit ca us spray gol

Sunt de fapt din vest, nu din nord :P Nici macar nord-vest

Gabriel spunea...

Da, pe cand ionescu este un mitic.

Trimiteți un comentariu