Amacha(甘茶) si gyokuro (玉露) sau cum am dat 30 de euro pe 100 de grame de ceai

Acum cateva saptamani am fost la Viena, cu ocazia unei reuniuni a tuturor celor care au terminat masterul pe care l-am facut. Evident fiind in Viena am cutreierat prin strazile si magazinele "tineretii" si acum, om mare cu salar si responsabilitati, am decis ca pot sa dau bani pe chestii la care doar tanjeam in studentie.

Zis si facut, merg la JägerTEE, cea mai veche ceainarie din Viena(18262) si ma uit la ceaiurile cele mai scumpe. Dupa cateva momente de indecizie in care ba vreau ba nu vreau sa dau asa de muti bani pe ceai imi iau inima si portofelul in dinti si zic frumos: 50 de grame de amacha si 50 de grame de gyokuro. 15 euro pungulita aproximativ, simt ca ma strange inima si totusi de aia am ban, fir-ar, ca sa-i cheltui pe ce-mi place.

Motivul pentru care sunt cele mai scumpe ceaiuri nepudra din magazin e simplu: sunt extrem de exclusive si de rare in Europa.

Amacha e o infuzie din frunze de Hydragea care contin tannin si filodulcina, un indulcitor de 4-800 de ori mai dulce decat zaharul. Sincer m-am mirat foarte tare cand l-am baut ca aveam impresia ca i-am pus din greseala zahar si am uitat. In Japonia e folosit pentru a-l sarbatori pe Buddha cu ocazia zilei lui de nastere pe 8 aprilie. I se imbaiaza statuile in ceai, ca un fel de botez de bebelus.


Gyokuro este un tip de ceai verde Japonez care e diferit de sencha prin faptul ca este dintr-o alta speta de Camellia sinensis SI e ceai acoperit. Adica timp de 3 saptamani e pus sa creasca la umbra ca sa-i mareasca continutul de teina.


Spre deosebire de ceaiurile verzi normale se recomanda sa se lase la infuzat pana in 2 minute, si cu apa cu temperatura mai joasa. Pare-se ca-i cel mai scump ceai verde si in Japonia, deci stiu sa le aleg.

Si ieri cand am gustat din ele simteai cum iti curg banii pe gat.



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu