Pokemonii si shinto-ismul-partea 1

Ca sa nu postez 3 articole depresive la rand, am zis sa fac o postare mai amuzanta, mai de trivia, si sa revin abia dupa cu alta care sa puna lumea pe ganduri.

Deci pokemonii nu sunt primele creaturi la care sa-ti sara gandul in momentul in care zici religie sau mitologie, dar un numar semnificativ din micile creaturi si-au gasit inceputul in creaturi sau mituri shintoiste.



Sa incepem cu Vulpix, probabil cel mai cunoscut exemplu. Vulpix, care evolueaza in Ninetails se bazeaza pe kitsune, adica vulpea japoneza. In context shinto, conform folclorului, toate vulpile au capacitatea de a se transforma in oameni si adesea o fac pentru a face tot felul de prostioare. Cu cat o vulpe traieste mai mult cu atata i se adauga cozi, la fiecare o suta de ani cate o coada, cele cu 9 fiind cele mai intelepte si mai puternice.

Dunsparce este un tsuchinoko





Tsuchinoko (ツチノコ sau 槌の子) este "copilul ciocanului", o creatura asemanatoare cu un sarpe, intre 30 si 80 de cm, care arata ca un sarpe dar are corpul mult mai lat decat capul sau coada si cu venin la fel de puternic ca cel al unei vipere. Se spune ca un tsuchinoko poate sari pana la un metru distanta si conform legendelor pot sa vorbeasca, le place sa minta si sa bea alcool. Uneori, ca sa mearga mai repede isi inghite coada si se rostogoleste in cerc

Sneasel e un Kamaitachi












Kamaitachi (鎌鼬) este un yokai din regiunea Kōshin'etsu (zona din jurul orasului Nagano), un fel de demon al prafului, care taie oamenii cu mainile in forma de seceri. Desi lasa rani, ranile nu dor. Initial nu era o creatura foarte faimoasa, dar in 1776 Toriyama Sekien a publicat prima sa carte de picturi, Gazu Hyakki Yagyō (Parada nocturna ilustrata a o suta de demoni) une yokai-ul a fost redesenat ca o nevastuica si popularizat.
                                                                            
Mawile e o futakuchi-onna
















O futakuchi-onna (二口女), la propriu o femeie cu doua guri e un yokai caracterizat prin, cum ii si zice numele o femeie cu o gura normala si o gura in spatele capului, direct in craniu. Face parte din sirul lung de femei posedate, sau blestemate, care-si ascund existenta pana la ultimul moment cand isi socheaza partenerii. Povestea pare sa fi aparut de la faptul ca femeile mananca mai putin decat barbatii, asa ca evident daca nu baga pe gura din fata trebuie sa existe o gura pe altundeva unde sa se indoape, nu?
Ma amuza logica unora dintre demonii astia...

Saptamana viitoare mai continui cu inca 4 pokemoni bazati pe creaturi shinto si o discutie generala despre cum a fost anime-ul influentat de shintoism.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu